FANDOM

Basset Hound
Bassethound-cuccioli O1
Klasyfikacja FCI 163
Pochodzenie Wielka Brytania
Wielkość psa: 33-38 cm, suczki: 33-36 cm
Waga wzorzec nie określa wagi

WłosEdytuj

Gładki, krótki, zwarty, ale niezbyt cienki. Wszystkie kontury o czystych liniach, bez frędzli. Włos długi, miękki z frędzlami stanowi poważną wadę.

UmaszczenieEdytuj

Przede wszystkim tricolor (czarne, białe z podpalaniem);  bicolor (cytrynowe z białymi); wszystkie umaszczenia występujące u psów gończych są dopuszczalne.

Wrażenie ogólneEdytuj

Pies krótkonożny o znaczne masie. Cechą charakterystyczną rasy jest pewna ilość luźnej skóry. Zmarszczki mogą występować na czole i w pobliżu oczu. Skóra na głowie powinna być wystarczająco luźna, aby tworzyć wyraźnie zaznaczone fałdy. Nos całkowicie czarny, z wyjątkiem psów o jasnym umaszczeniu. Oczy w kształcie rombu, ani wyłupiaste, ani zbyt głęboko osadzone, ciemne; u psów o jasnym umaszczeniu jasnobrązowe. Uszy nisko osadzone, długie, bardzo miękkie, aksamitne. Kończyny przednie krótkie, mocne. Kończyny tylne bardzo silnie umięśnione. Łapy masywne, o mocnym kośćcu i grubych opuszkach.

UsposobienieEdytuj

Basset jest wytrwały, pracuje węchem i posiada silny instynkt sfory. Niestety jest samowolny i uparty, ale nieagresywny. Odważny, niełatwo go przestraszyć; uczuciowy i łagodny. Ma bardzo melodyjny, mocny i głęboki głos. Wygląda na bezradnego i niemrawego, ale w razie potrzeby potrafi zwinnie się poruszać i biec nawet przez kilka godzin.

Stosunek do człowiekaEdytuj

Basset to wielki indywidualista, dlatego nie jest polecany dla początkujących hodowców. Nie będzie ani układny, ani gotowy na każde skinienie. Należy wykazać wobec niego sporo cierpliwości. Dawniej był wykorzystywany do polowań na zające. Był także doskonałym tropowcem i świetnie sobie radził w trudnodostępnych zaroślach. Obecnie jest raczej zwierzęciem typowo domowym. Jest niepoprawnym pieszczochem i lubi być w centrum uwagi.

Historia rasyEdytuj

Basset hound jest potomkiem  basseta francuskiego i normandzkiego, a  także bloodhouda. Po raz pierwszy określenie basset hound pojawiło się w literaturze kynologicznej w 1866 roku.

ŹródłaEdytuj

  • Książka - Psy Rasowe - Rasy hodowane w Polsce - Wydawnictwo: Papirus 
    F-psy-rasowe-rasy-hodowane-w-polsce

    Psy Rasowe Rasy hodowane w Polsce

​GaleriaEdytuj